Olasılıksız - Adam Fawer

Sonunda bir kitabı daha bitirdim, hem de çok kısa bir sürede. Kitap okumayı çok seviyorum ama niyeyse hemen sıkılıyorum. Eğer kitaptaki konu ilgi çekiciyse, anlatımı yalınsa, konuyu yormadan anlatıyorsa ve tabiki sürükleyiciyse o zaman hiç sıkılmıyorum. İşte en son okuduğum "Olasılıksız" da tam anlattığım gibi bir kitap. Daha önce okuduğum Dan Brown'nın "The Da Vinci Code" adlı kitabına benziyor. Yazar öyle bir dünya yaratmışki sanki sizde o dünyadaki karakterlerden birisiniz, film izler gibi kitabı okuyorsunuz. Poker, olasılık teorisi, ajanlar, Rus Mafyası, bilim adamları, evrim teorisi, determinizim, quantum fiziği, şizofreni gibi bir çok konuda bilgi sahibi oluyorsunuz. Bir an kendinizi okulda öğretmeninizi dinliyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz. Kısacası 10 numara bir kitap. Yakın bir zamanda kesin filmide çekilir. Ayrıca bu kitap yazarın ilk eseriymiş. İlk seferde bu kadar güzel bir kitap yazmak insanı şaşırtıyor.
.
--- spoiler ---
.
-Bir sabah, yıllardır görmediğiniz bir arkadaşınızı düşünerek uyandınız. bir saat sonra, onunla sokakta karşılaştınız. sizce bu tesadüf mü, yoksa çok daha farklı bir anlamı olabilir mi?
.
-Siz hiç lotoda büyük ikramiye kazanmadınız. ama birileri sürekli kazanıyor. hem de sürekli! onlar sizden daha mı şanslılar?
.
--- spoiler ---
.
"Bitirmek icin yarini, baskasina anlatmak icin bitirmeyi bekleyemiyeceksiniz"

Yorumlar

Popular Posts

Doğal Gaz Faturanızın Kaç Lira Geleceğini Anlık Öğrenmek İster Misiniz?