Türk Kahvesi Yapmaya Çalıştım

Arkadaşlar Türk Kahvesi yapacağım 2 kişilik eşimle bana. Türk kahvesini çok defadır yaptım. Ama çok iyi yapıyor muyum yapamıyor muyum aslında onu çok da iyi bilmiyorum

Biz şimdi kahveyi kahve makinesinde yapacağız. Cezvede yapmayacağız kahve makinesinde daha kısa sürüyor cezveyi beklemek zorunda kalırız.

Şimdi ben bu Samsun’da açılan Tuğba kuruyemiş var. Oradan Türk Kahvesi aldım. Bu Türk Kahvesi hoşumuza gitti denedik. Bu sınıfı birinci yazıyor, derecesi de inceymiş. Çok da anlamam aslında ama mesela bu kahve çekirdeği Brezilya’dan ithal edilmiş arkadaşlar. Orta kavrulmuş, öğütülmüş kahveymiş. Şimdi bakalım nasıl yapacağız. İlk başta şöyle yapacağız. Şimdi kahve makinesinin sıfır konumunda olduğuna emin olalım. Şimdi bunu elektriğe takalım ilk önce. Şimdi biz ne yapacağız. Bu kahve paketinden tatlı kaşığı ile alacağız kahveyi. Tatlı kaşığıyla nasıl yapacağız. Şimdi mesela 2 kişilik yapacağımız için. 
Tepeleme şöyle ya da bu çok olmuş ta olabilir. Birazcık dökmekte fayda var. Şu herhalde yeterli olur bir kişi için arkadaşlar. Ben şimdi bu 1 kişi için bakın bunu döküyorum. 2 kişilik yapacağım için aynı oranda şimdi tekrar 2. kaşık içinde aldım. Yani bu 2. kişi için. Yani şimdi bu tepeleme gördüğünüz gibi. Bu bir tatlı kaşığı, çay kaşığı değil. Tatlı kaşığıyla tepeleme alacağız. Bunu da attım. Bu kahveyle işimiz bitti. Şimdi kahveyi kapatalım. Şimdi şöyle 2 kişilik kahvemizi attık. 
Şimdi bir de şeker atacağız. Orta şekerli yapacağız bu arada bu kahveyi. Bir tatlı kaşığı alıp bir kişi için cezveye döküyoruz. Şu da ikinci kişi için. Bunu attık. Şekerle de işimiz kalmadı. Şekeri şöyle bırakalım. 
Şimdi bunu da yeni öğrendim. Dolaptan soğuk suyla kahvemizi onunla yapacağız, soğuk suyla yapacağız. Şimdi başka bir fincanı ölçü için aldım. Şimdi her kişi için bir fincan su kullanacağız.    Bunu döktüm bu bir, bu da ikinci kişi için bunu da döktüm. Şimdi bu suyla da işimiz bitti. Suyu da kapatalım. Şeker kahve ve su attık. 
Şimdi bunu karıştıralım. Çok da fazla karıştırmayın diyorlar. Şimdi ben birazcık şöyle hepsi bir birine karışsın diye şöyle biraz karıştırdım. Henüz daha açmadım kahve makinesinin elektriğini bunu bire getiriyorum. 
İlk önce kahve makinesini açmadan önce fincanlarımızı alalım. Biz şunları kullanacağız. Bir de bundan bizde bir tane kalmış. 
Herkese bir tane kahvenin yanında su ikram edeceğiz. Şöyle onu koyalım. 

Ve kahvenin yanına tatlanması için tekrar bir çikolata. Ne çikolata deniyordu bunlara? Mini sütlü çikolata yazıyor da ismi aklıma gelmedi şimdi. Napoliten di heralde yanlış hatırlamıyorsam. Bunlardan Ülker’in de olanı var biz BİM’den almışız. Şöyle koyalım. Şuna da bir bardak soğuk su koyalım. Normalde bu iki tane olacak ama biz de bir tane bardak kalmış. Oğlum ne yazık ki kırmış bi bardağı. Bunu koyduk. 

Şimdi elektriğini açtım. Birazdan ısınmaya başlayacak. Şimdi biraz daha karıştırdım. Şimdi daha karıştırmayacağım. Bekliyoruz şimdi. Şimdi fokurdamaya başlayacak birazda böyle kabar kabar olacak. Olmaya başladı. 
Şimdi bakın şöyle köpürdü. Şimdi yarım yarım dökeceğiz. Bakın şimdi söyle. Şöyle bi yarım döktüm. Diğer fincana da bi yarım dökeceğim. Şimdi tekrar az daha köpüğünün tekrar olması için biraz daha kaynatacağım. Biraz daha şuan kaynadı. Tekrar aldım arkadaşlar. Şimdi bunu koyduk. Evet, şuanda kahvemiz hazır. Şunu fişten çekmeyi unutmayalım. 
Fincanlarımızı tepsimize koyalım. Evet, bir tane de sembolik su koymuş olduk. Evet, kahvemiz bitti.

Not: Aşağıda bu blog'un videosunu izleyebilirsiniz


Yorumlar

Popular Posts

Doğal Gaz Faturanızın Kaç Lira Geleceğini Anlık Öğrenmek İster Misiniz?