Mide Yanmasına Karşı İyi Gelecek Besin Önerileri




Kalp ve Damar Cerrahı Dr. Halit Yerebakan'ı twitter'dan takip ediyorum.



 Geçen gün paylaştığı tweetlerde, benim de zaman zaman müzdarip olduğum mide yanmasına karşı (reflü) iyi gelen besin önerilerini sıraladı. Ben de hem kendim için hem de mide yanmasından şikayet edenler için Dr. Halit Yerebakan'ın tweetlerini bir araya topladım. Yararlı olması dileğiyle.



Reflüyü arttıran gıdalar; 📌Kızartmalar 📌Alkol 📌Gazlı içecekler 📌Mayalı içecekler 📌Fındık 📌Fıstık 📌Beklemiş çay

Mideye iyi gelen besinler; 📌Ekmek 📌Tost 📌Muz 📌Az yağlı pilav 📌Haşlanmış patates 📌Tavuk


  • Aç karnına adaçayı suyu tüketirseniz, midedeki iltihabı önleyecektir
  • Yaban mersini suyunu tok karnına tüketirseniz, balgamı söküp, bronşlarda ki iltihaba iyi gelecektir.
  • Rezene çayı gaz oluşumunu gidermede yardımcıdır
  • Mentol nanesi suyu mide yanmalarını kesiyor







NOT: Bu arada Google'da yaptığım araştırmaya göre; mide yanmasına karşı en çok bu üç cümle aranmış:

mide yanmasına ne iyi gelir
mide yanmasına ne iyi gelir ilaç
mide yanmasına süt








Yorumlar

Popular Posts

Doğal Gaz Faturanızın Kaç Lira Geleceğini Anlık Öğrenmek İster Misiniz?